ACCIÓ SOCIOEDUCATIVA EN TAA



Per començar a entendre com un ésser no racional com és un animal  pot desenvolupar una acció socioeducativa primer s'ha de deixar clar que la principal raó és la relació amb una especie diferent. És a dir, normalment l'educació parteix d'una relació entre humans( mateixa especie) . Amb aquest tipus d'acció socioeducativa hi ha molts factors en tot el procés comunicatiu que poden quedar esbiaixats. En canvi, amb els animals, el procés comunicatiu és molt més senzill. Pert tant, gaudir d’una comunicación amb una altre especie ja suposa una experiència socioeducativa per si sola.

L'acció socioeducativa que un animal pot desenvolupar cap a una persona és molt àmplia. És per això que hem diferenciat els 4 nivells en què un animal ens pot beneficiar si realitzem una teràpia amb aquest.

Nivel comunicatiu. 

Primer de tot un animal ens pot beneficiar des d'un nivell comunicatiu. Per una banda, perquè permet entendre i obrir nous canals de comunicació. I per l'altra, que generen un espai on es fomenta la comunicació total. Cal afegir que també poden fer millorar el seu vocabulari introduint paraules noves relacionades amb l'animal.

Nivel socioafectiu

A part del nivell comunicatiu, un animal també ens pot beneficiar des d'un nivell socioafectiu. El vincle entre persona - animal està lliure de prejudicis i estereotips, per tant la seva interacció pot ajudar directament a les relacions interpersonals de la persona. Alhora, el tracte amb un animal ens pot ajudar a desenvolupar habilitats bàsiques a l'hora de relacionar-nos com el contacte ocular, el somriure social, etc...

Nivell sensorial

També hi ha un altre nivell en què un animal ens pot ajudar a fer una acció socioeducativa, aquest és el nivell sensorial. Ja només amb la tracta d'un animal es potencien noves experiències per tal d'aconseguir una estimulació integral. A través d'un animal podem conèixer nous entorns que fins al moment desconeixíem i es poden descobrir els 5 sentits a partir del contacte amb l'animal.

Nivell Psicomotriu 

Per acabar, els animals ens poden beneficiar en un últim nivell, el nivell pscicomotriu. Això o podem aconseguir fomentant que l'animal sigui l'eix motivador que fa falta per desenvolupar aquestes habilitats. Amb els animals també es pot treballar l'espai i el temps prenen de referència a l'animal.

En definitiva un animal és un ésser viu que es relaciona de manera diferent i això ens pot permetre utilitzar-ho de poder desenvolupar una acció socioeducativa.

Comentarios